dinsdag 1 mei 2012

Dag van het park = wildbreien!

Hof ter Saksen gaat 'wild'

Zondag 27 mei is het 'Dag van het park', allen naar een park of bos dus!


Voor die dag heeft Hof ter Saksen (mijn favoriete park!) iets speciaals bedacht onder de naam : Bertje beuk zoekt een zomerjasje.
Iedereen mag zelf gehaakte, geweefde of gebreide lapjes binnenbrengen (voor 16 mei). Op de dag zelf kan je ter plaatse ook nog aan de slag, er zullen ervaren 'wooligans' zijn om alles in goede banen te leiden.
Al die lapjes samen gaan een 'jasje' vormen voor Bertje beuk. Aangezien de schors van een beuk heel gevoelig is voor zonnebrand, de bast van de boom kan uitdrogen en scheuren, waardoor hij uiteindelijk sterft.

Een super leuk initiatief vind ik! Wildbrei-resultaten zijn tegenwoordig al op veel plaatsen te zien, het maakt de straten echt veel vrolijker, al die kleurtjes zijn een streling voor het oog.
Natuur en creativiteit samen is voor mij echt genieten. Ik ben alvast aan het haken geslagen.
( aangezien er zelfs op de Dag van de arbeid moest gewerkt worden ben ik nog niet ver, zodra er iets meer te zien valt zal ik eens een foto plaatsen!)
Geniet nog van jullie (voor de meeste) vrije dag met welverdiend mooi weer!

1 opmerking:

  1. Hof Ter Saksen in Haasdonk (Beveren) is zeker de moeite waar dom eens te bezoeken! Proef ook het zelfgemaakte appelsap!!! Heerlijk!
    B

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!