zaterdag 6 oktober 2012

Retro enzo

Meer en meer retro

Retro is in, dat is wel duidelijk. En ik vind dat fijn! Retroverpakkingen, beurzen, stofjes, hobby's, sporten....
Een hang naar nostalgie maar ook meer waarde hechten aan iets handgemaakts (al dan niet door jezelf).
Willen weten waar iets vandaan komt, iets meer waarderen als je weet wie het gemaakt heeft en hoe.
En ja, daar springt de reclame ook op in. Sommige dingen worden authentieker voorgesteld dan ze zullen zijn, en dat pakt, ook bij mij:


Ziet er alvast super lekker uit hé! En na opening lijkt het niet alleen lekker, het is ook zo! Mmm...


Maar niemand kan ontkennen dat de wereld toch beetje bij beetje verandert, met meer respect voor de natuur, oude ambachten, natuurlijke en biologische producten, handgemaakte dingen,...En dat juich ik alleen maar toe! Ik hou van eerlijk.

Voor de rest deel ik nog wat 'zichtjes' in ons huis, enkele dingen zullen voor sommige madammen heel bekend voorkomen:

Mooie kaartjes in de boekenkast, in afwachting van een vast plaatsje.
Kadertjes, klaar om in de gang aan de muur te komen.
De achterkant van mijn computer.


Lekker retro post in een super retro envelopje, met ouderwets veel leesplezier:


Naomi  een dikke merci voor je lange brief!

En als laatste nog wat donderdagse wolken, met dank aan Marina!






Gewoon, gratis en voor niets een super boeiend spektakel boven ons tuintje, ook best retro :D

Fijn weekend,
liefs Els



20 opmerkingen:

  1. Leuke post, ik heb net als jou ook foto's genomen, moet ze nog eens posten, zalig die wolken!
    Wie liefde besteed aan zijn zelfgemaakt produkt, verpakt het ook mooi, kunnen we alleen maar toejuichen.
    Geniet van je ouderwetse post!
    Fijn weekend voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja ik houd daar ook heel erg van, die hunker naar vroeger, naar retro. Kan ik echt van genieten! Leuke kadertjes heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal waar wat je daar zegt,fijn weekend en lekker snoepen Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou ook zo van eerlijke producten en mooie verpakkingen, kan ik enorm van genieten! Fijn weekend, geniet van de wolken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd ook van retro en van eerlijke producten met pure ingredienten. Dat ziet er niet alleen beter uit, het smaakt ook veel lekkerder en is beter voor mens en milieu!

    Dat sap drinken wij hier ook wel eens trouwens. Al pers ik het ook wel gewoon zelf (als ik zin heb ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is Nederlands sap, het perensap is super! Maar wij maken het ook dikwijls zelf hoor. Vrijdag nog: peer met banaan, appelsien en kiwi: mmm!

      Verwijderen
  6. Allemaal mooi en eerlijk; dan zul jij dat ook wel zijn zeker!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaa I love retro :)
    Soms denk ik wel eens; zullen het echt allemaal écht eerlijke producten zijn? Zo eerlijk als wordt voorgesteld bedoel ik...want soms heb ik het gevoel dat we ook wel eens bedot worden :) Maar ja, er zit soms niks anders op dan goedgelovig te zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik dus ook. Maar we kunnen maar al proberen hé...

      Verwijderen
  8. Yes, we love retro! Leuk, die prenten in fotolijstjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke blog weer, Els!
    Blij dat mijn retro enveloppie op zijn plek viel.
    En die borduurkaart van ZK verdient een mooie plek.

    Wat je schrijft over handgemaakt en retro had ik zelf kunnen schrijven :)
    En nu we het toch over handgemaakt hebben:
    Ik had gister na een leuke vermoeiende dag weg bij thuiskomst een heel lief zelfgemaakt LTC koekje
    voor me klaar liggen. Zo grappig. Dank je!!

    Ps: Appelaere (zelfde merk) ken je die al? Is ook lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, het koekje leefde nog, oef!
      Appelaere en appelsien heb ik ook al geproefd. Ik vind peer het lekkerste!

      Verwijderen
  10. Wat lief dat je mijn kaartje in de kast hebt gezet!! :-)
    En wat een mooie spulletjes, lekker retro ik hou ervan!!

    Fijne zondag en liefs!!
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet lief, dat is normaal, voor zo een schoon kaartje!!!

      Verwijderen
  11. Heerlijk he, dat de wereld weer een klein beetje 'back to basic' aan het gaan is! Ik juich dat ook toe! Ben zelf dus helemaal gek van retroooo en vond vandaag op een rommelmarkt echt zo'n belachelijk leuk retro kwartetspel! (zal hem morgen eens op mijn blog zetten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd!!! En met kleine stapjes komt de wereld er wel hé!

      Verwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!