donderdag 2 mei 2013

Tas-jas

Genieten van kleine dingen:

Het haken van een tas-jas bijvoorbeeld:

Hoe maak je het zelf: begin toer 1 met 10 losse en 1 keerlosse (11 dus).
Toer 2 tot...: 10 stokjes en telkens ook een keerlosse.
Meet op je tas af, als je ongeveer in de helft bent haak je een toer met: 1 stokje, 8 losse, 1 stokje (voor het oor-gat).
Volgende toer weer gewoon 10 stokjes en 1 keerlosse.
Tot je ongeveer rond je tas bent. Afhechten en een knopje aan de ene kant naaien. Aan de andere kant maak je gewoon een klein lusje in wol.
En klaar!
Ik heb het idee ooit eens ergens met mijn ogen gestolen en nu maanden later er mij eindelijk aan gewaagd. En zoals je ziet: helemaaaal niet moeilijk en leuk om te zien (Moederdagidee?)!

Gisteren was Karel thuis, ik pas na 14 uur. Maar dat was nog tijd genoeg om eens een toertje langs de baby-schaapjes te maken! (Een man die veel gaat fietsen weet die allemaal staan he, handig!)


Geweldig schattig! Dat hoort bij mijn droomhuis idee: schaapkes, een paar ezels en liefst nog wat mooie zwart-witte koeien!

Zoals deze!

Bij een fijne dag horen mooie wolken, en jawel:



Dat maakt het helemaal af!



Ondertussen heb ik mijn eigen JackoBond cd in de brievenbus gekregen: geweldig! (Ik heb die natuurlijk gekocht en betaald hoor, maar met eigen bedoel ik: met een boodschap van Riet aan mij ingeschreven! Woehoe!!)
Luister zeker eens naar: Wat een mooie dag. Je begint spontaan te dansen in je keuken of living of badkamer of.... :D

Geluk is als een ruw blok steen dat op je stoep wordt gekwakt. Je moet er aan werken wil het een beeld worden.
-Tijn Bertens-

Fijne donderdag,
liefs Els




12 opmerkingen:

  1. Leuk je tas-jas en Leif hè die lammetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft je koffie of thee er nou ook langer warm in ? Het ziet er in ieder geval wel heel vrolijk uit.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jacobont is geweldig!!! Geniet van je muziek!

    Ooo kom eens kijken op mijn blogje... ik heb een heus stukje geschreven over "mijn" magnolia. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die Tas-jas! Dank je wel voor het uitschrijven van het patroon. Je hebt trouwens ook een mooie droomhuis-droom. Lijkt wel een beetje op die van mij. Alleen zijn bij mij de ezeltjes paarden ;) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Els,
    Hoe leuk, dat knalrose jasje voor het kopje.
    En ja, die beestjes, die komen ook in mijn droom voor.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk de tas-jas! En ooooh lammetjes! Ik ben dol op lammetjes! Ik ben laatst bij de zwarte broertjes geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gezellig zo'n jasje om je beker. En de schaapjes zijn echt heeel erg lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een ruw blok steen dat op je stoep wordt gekwakt... wat een goeie beschrijving! En nu nog lekkere chocomelk in die tas en het plaatje is compleet :-) Foto's zijn weer superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooooh die schaapjes , wat zien ze er lief uit, net zoals je jasje voor je tasje!!he dat rijmt nog ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wij delen denk ik het zelfde droomhuis ;)
    leuk die tasjasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een jas-tas..... Even nadenken wat het was... Gelukkig de foto's erbij...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihihi lol! Ennuh goed om te lezen dat karel weer volop aan het fietsen is. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!