donderdag 10 oktober 2013

Een afwijking van ...

Vandaag even een afwijking van Op-wijkenden donderdag...

Ik ga uit de kast komen, alé een soort van. En niet hier en niet vandaag maar wel in de Margriet 42.
Ik weet het al een tijdje maar wist niet goed hoe ik het jullie ging vertellen, nu nog niet eigenlijk :)

In die Margriet kan je Mijn verhaal lezen.
Wat begon als het verhaal van de Geluksvis eindigde als het verhaal van Els. Want de Els die jullie kennen van Dingen die fijn zijn was ik niet altijd. Of eigenlijk wel, heel diep weggestopt.
Maar die mocht dus niet veel naar buiten komen want ik wou zijn zoals 'de anderen'. Ik wou er bij horen en veel vrienden hebben. Is nooit gelukt ;) En toch bleef ik proberen. Conformeren.
Tot op een dag, 23 oktober is het 3 jaar geleden, alles anders werd. Vanaf toen is er een voor en een na.
En in die na is de echte Els meer en meer naar buiten gekomen.
Ook dankzij mijn blog en jullie. Hier heb ik al veel gelijkgestemde zielen ontmoet, lieve en warme Madammen. Waarvoor dank. Jullie zijn een echte steun en voorbeeld!

Jullie kunnen wel raden dat het niet onder de noemer 'Dingen die fijn zijn' valt...
Maar ik geloof in het motto dat ik onderaan zal schrijven, dus.

Ik ben er nog niet, wij zijn er nog niet. Niet qua afhandeling, niet qua verwerking, niet qua 'groei'.
Maar we komen er wel.

Dikke dank je wel ook aan Laura Kraeger, van de Margriet. Want zij heeft mij geholpen Mijn verhaal op papier te krijgen. En dankzij haar zie ik nu ook het positieve aan het verhaal an sich. Ik heb er een beter gevoel over gekregen en durf er daardoor nu ook met naar buiten komen. En dat Laura betekent heel veel voor mij!!!

Voor mij is dit een lastig bericht om te schrijven. Voor jullie misschien ook om te lezen, waarvoor sorry.
Wie meer wil weten, de Margriet lezen :)

Later zal ik het hier nog wel eens over hebben, denk ik. Ik ga nu vooral even bekomen van deze 'coming out'...

Toch nog een op-wijking: naïef blijven dromen ;)

Merci voor al het moois dat jullie mij al brachten!!!

My strength comes from my pain.
-Agnostic Front-

Fijne donderdag,
liefs Els

24 opmerkingen:

  1. Wat goed van je dat je dit durft te delen. Ben maar lekker de Els die je diep van binnen bent, je bent een mooi mens.

    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas sinds gisteren mij aangemeld voor de wolkenclub. En pas sinds kort je blog ontdekt.
    Wat ik zoal gezien heb spreek mij erg aan. Ook al is het erg kort dat ik hier pas rond neus, dan krijg ik een warm en ook een prop van in mijn keel. Waarom? Ik zou het niet weten, want zoveel word er nog niet gezegd in dit schrijfsel, het is gewoon een gevoel wat bij mij komt.

    Natuurlijk ben ik nu wel erg benieuwd geworden. Wat het ook zal zijn, aan (ver)oordelen doe ik niet. Fijne eigenschap.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een aanvulling. Wat ik zoal op je blog zie, is dat je een fijn, lief en mooi persoon bent. En dat je met die geluksvisjes, dat je iets moois brengt aan mensen die het misschien net nodig hebben als zij zo een visje vinden. Geweldig, echt!

      Verwijderen
  3. jeetje ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren.... Ik vind het vervelend voor je dat je niet altijd jezelf hebt kunnen zijn en daar mee tevreden kon zijn. Spannend nu dan zo met je verhaal naar buiten te komen hoor! Een grote stap waarschijnlijk. Je mag trots op jezelf zijn! Een dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat dit lastig is, geen sorry Els.
    Voor ons mag je zijn wie je echt bent, een heel lieve, fantastische madam die niet opgeeft en blijft gaan, ik kan het weten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey lieverd ik volg je al een tijdje en weet dat je niet altijd jezelf hebt kunnen zijn en dat je gaandeweg met je blog steeds meer jezelf durft te zijn en durft te laten zien.
    You rock girl!
    Goed van je dat je toch je verhaal hebt gedeeld en dat Laura van Margriet je geholpen heeft om er voor jezelf toch een positieve draai aan te geven.
    Een hele dikke virtuele knuffel van mij voor jou! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee lieve Els,

    Ik lees de margriet niet, maar ben blij voor jou dat je nu eindelijk jezelf kunt zijn.
    Wat andere mensen ook van je vinden, je bent mooi zoals je bent. Ik vind je een prachtmens iig, en hoop dat je je nu steeds beter in je velletje voelt.
    Knuffel! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent wie je bent els en voor mij ben je een toffe eerlijk fijne geweldige meid blijf jezelf en geloof erin ,volg je hart dikke knuffel marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend knap dat je je verhaal durft te vertellen en dan nog wel in zo'n veelgelezen blad als Margriet. Goed hoor! Ik las altijd al tussen de regels dat je ergens mee zat vanuit het verleden. Hopelijk lukt het je nu om het een beter plaatsje te geven...? Is het in de Belgische Margriet of de Nederlandse? Mijn moeder is abonnee, dus ik ga het zeker lezen! Ik kom er nog op terug! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik las tussen de regels door wel al zoiets.....maar ik heb het gevoel dat ge er wel sterker bent uitgekomen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Els,
    Ook ik meende altijd iets tussen de regels door te lezen, zoals ik je al eens heb verteld.
    Ben benieuwd naar je verhaal. Heel knap dat je het hebt gedaan, wie weet geeft het opluchting, te weten dat je mag zijn wie je bent!!! Wij waarderen je.
    Ik ga het lezen.
    Liefs van LTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey, ik vind het heel fijn dat je iets kwetsbaars deelt. Het raakt me.
    Proberen te zijn wie je denkt dat je moet zijn, is heel lastig (weet ik uit ervaring) en leidt niet tot veel goeds. Proberen zijn wie je bent en daar vrede mee hebben, is ook heel moeilijk, maar geeft ook zoveel meer voldoening. Ik ben benieuwd naar je verhaal. En ik wens je veel moed en doorzetting.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 'we komen er wel' ... dat lees ik graag! Dikke knuffel en no sorry's! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu ben ik wel heel erg benieuwd. Moet dus ff de Margriet in de gaten houden...
    Ik weet dat het moeilijk is om jezelf te accepteren zoals je bent. Zeker als je jezelf zo anders voelt. Ik ben nog elke dag aan het leren. Maar heb al wel geleerd dat je vooral gelukkig mag zijn met jezelf. Mensen die van je houden, nemen je zoals je bent! Sterkte!! En je bent dus lang niet de enige...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Owjee, dacht ik toen ik het artikel vanmorgen las. Ik koop elke zaterdag de Margriet in Nederland dus heb ik nummer 42 al wel in mijn bezit. Wat knap van je dat je het wil vertellen, dat je je herpakt en nu het beste uit de dingen van elke dag weet te halen. Chapeau! Je bent een superpositieve dame lieve Els en niet elke dag zal even makkelijk zijn dus volhouden hoor allebei! x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik heb de Margriet gelezen, heftig meis! En hoe je hier doorheen bent gegaan..daar heb ik echt diep respect voor!! Ik snap jouw blog nu nóg beter, dat merkte ik toen ik vanmiddag wat terug ging lezen. De teksten die je vaak deelt, je positieve gebaren. Zoals jij nu leeft...dát is nog eens 'ja' zeggen tegen het leven, met de stroom van het leven meegaan. Wat een mooi en krachtig mens ben je! Een knuffel van mij xxx Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vandaag bij de buuf de margriet snel even opgezocht en gelezen.
    Diep respect voor hoe je het leven weer omarmt en je positieve gedachtes deelt.
    Je andere mensen ook aan het denken zet , dat niets gewoon is maar iedere dag speciaal.
    Hoop nog lang je blog te mogen lezen en zo jouw levensvreugde en warmte te proeven en me vaak een glimlach op mijn gezicht te geven.
    liefs Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoop de Margriet te kunnen lezen... In ieder geval vind ik je een lief mens!!!
    Knuffels van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Els, even een knuffel uit Nederland!
    Liefs, Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Els, wat een vreselijke ervaring voor jullie. Ik vind het geweldig dat je je nu zo open en vrolijk en hartelijk en actief en creatief opstelt, zodat iedereen mee mag genieten van alle mooie dingen die je doet.
    Veel liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Niet gelezen, dus weet niet waarover het gaat, maar dapper dat je ermee naar buiten durft te komen. Soms is dat juist onderdeel van verwerking. Veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dag Els,


    Vermits ik de Margriet nog niet heb gelezen (ik ga op zoek) kan ik dit niet goed plaatsen maar uit de reacties hierboven leid ik af dat je iets heel dappers deed (en doet).
    Ik weet in ieder geval dat ik je blog heel graag lees omdat er zoveel liefs en warmte uitstraalt.
    Zo sterk zelfs, dat ik door jou geïnspireerd geraak. Vandaag gaat mijn blogpost gedeeltelijk over "opwijkingen". Ik vind dat woord dat jij bedacht werkelijk ALLES zeggen.
    Ik verwijs in mijn post naar je blog, hopelijk vind je het niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou, ik lees je blog echt te weinig!! Dat spijt me zo! Ik wens dat je vanaf nu jezelf durft te zijn en ook kan zijn. Wees maar trots op wie je bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!