donderdag 17 oktober 2013

Hier zijn we weer : op-wijkende donderdag!

Dansen en zingen...

Na een weekje iets anders zijn we er weer met op-wijkende donderdag, hoera hoera ;)
De op-wijking van vandaag is: dansen en zingen!
Allereerst het zingen. Let wel, ik kan niet zingen hé. Ik doe dat gewoon graag.
Zingen doe ik veel: op de fiets (als ik niet aan het fluiten ben), in de auto (dikwijls samen met Karel), tijdens het koken, werken,....Maar vooral op maandagavond, tijdens het 'kuisen' van de badkamer! En echt bijna elke week plan ik een andere cd maar ik eindig dan toch weer met Cher. Ik heb daar een best of cd van en die is hier al grijsgedraaid. Heerlijk om met mee te brullen :)
Hebben jullie favoriete mee-brul cd's?


Dat zingen is natuurlijk nog niet zo op-wijkend. Mijn dansen wel vrees ik ;)
Dit is een actie foto van mij, genomen door mijzelf ;) Dat is wel te zien zeker?
Ik dans heel graag, op feesten enzo maar ook: achter de toog tijdens het broodjes maken (op mijn werk), in onze keuken of living (op Jackobond, heb ik al eens verteld hé) en zelfs in de supermarkt (als er niemand kijkt en er is een heel goed liedje).
Dat is dus een echte op-wijking vrees ik ;)

Sommige liedjes vragen er gewoon om: American pie, Mr. Jones, Rood,...Of de gebaren bij: De meeste dromen, Vlieg met me mee naar de regenboog,...
En ja, die gebaren doe ik ook mee in de auto. Ik doe dan mijn ogen dicht, dan zie je de andere mensen niet zo staren ;)

Ik doe dat onbewust, net als het zingen of het fluiten. Ach, ik doe er niemand kwaad mee hé.
En als het een mooie slow is dan dans ik met Karel dus dan ben ik niet alleen op-wijkend!
Je moest ons eens zien op feestjes, niet van de dansvloer af te krijgen! Meestal eindig ik op vuile blote voeten die de dag erna nog in brand staan :)

Het is hier niet alle dagen feest hoor. Maar soms kun je, op een doodgewone dag wel even een klein feestje voor jezelf bouwen! En dat is nog goed voor uwe fysiek ook :)

Vandaag moet ik het wel een beetje kalmpjes aan doen, want het is weer van dat!

Zeer confronterende foto, wat een vlekkerige benen,pfff!

Ik ga proberen daar geen jaarlijkse gewoonte van te maken ;)
Maar wat stilzitten komt vandaag wel van pas aangezien ik volop bezig ben voor Kikker leest.
Ik maakte al wat visjes, naar analogie met mijn Geluksvis-project.

Geen échte Geluksvis maar deze zal ook veel lees-geluk brengen hoor.

Dat project loopt nog steeds. Er zijn al 45 vissen verspreid en ik heb echt al heel fijne reacties gekregen.
Bijvoorbeeld dat er in Noord-Brabant ook zoiets loopt, met hartjes! Fijn he!? Dus als je daar ergens woont: ogen open houden...

Nog een dikke merci aan Merula!

Fijne donderdag
en laat jullie maar eens gaan!

Those who dance are considered insane by those who cannot hear the music.
-George Carlin-


Liefs
Els









10 opmerkingen:

  1. Welke vlekken? Of ik ben kippig kan ook natuurlijk;-) Wel balen maar gelukkig heb je wat te lezen. En zingen op de bank gaat ook goed.

    Heerlijk zingen en dansen. Vooral in de auto kan ik hard mee zingen. Is wat veiliger voor mijn omgeving zullen we maar zeggen. En thuis als het kan dan dans ik overal. Zingen doe ik graag met Prince en Michael Jackson en nog meer zangers/zangeressen maar kan zo snel niet op namen komen.

    Fijne dag vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke op wijkingen ,gewoon mee door gaan ,je vissen zijn geweldig liefs. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, wat leuk, er zitten lintjes aan de visjes die ik in opdracht van Marianne Design heb ontworpen. :-) Beterschap met je been en zingen in de auto: het liefst in mijn eentje en dan met Abba, Coldplay of John Mayer. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jij ook bedankt he!
    Ik ben niet zo van het dansen maar wel van het meezingen/bleren. Heerlijk. Ik doe vaak de muziek even lekker hard als Siem naar school is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe niets anders dan zingen en dansen. En gitaar spelen. En zelfs soms net alsof. Gewoon omdat het kan. Het Meisje is er aan gewend en doet vrolijk mee... =)
    Vooral doorgaan!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En in de winter als het vroeg donker is, dan zijn de vensters gelijk spiegels, dan ziet ge uw eigen goed dansen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zijn er inderdaad heel wat liedjes waarmee/waarbij ik opwijkingen heb in de vorm van dansen en zingen:
    - California dreaming in eerste versie van The mamas & the papas, maar eigenlijk nog mooier in remake van The Royal Gigolos,
    - Dancing Queen van Abba,
    - Slave to love van Brian Ferry,
    -1999 van Prince,
    - Johnny and Mary van David Palmer,
    - Dancing on my own van Robin,
    - Major Tom van David Bowie,
    - I can get no satisfaction van The Stones,
    - en deze zomer "Blurred lines" van Farell Williams,
    - en dokter Grijzenbaard (dat mijn vader vroeger altijd voor mij zong)
    - en ook "Op een rode paddenstoel" dat ik heel vaak voor de kinderen heb uitgebeeld en gezongen en gedanst met hen in het zwembad om ze hup daarna in het water te gooien.

    En dit is nog maar wat spontaan in me opkomt......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Musicals hé, véél musicals mee'brullen' :-) Fijn opwijkend gedrag en al even fijn dat je ventje meedoet :-) Laat het chocolaatje smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi de dansen en zingen opwijking heb ik ook hoor! Ik zing echt altijd in de auto. Vind het toch elke keer weer verzingwekkend hoeveel songteksten er in mijn hoofd passen. Dansen doe ik vaak thuis, gewoon zonder aanleiding en met alleen Ibbeltje als getuige. Oeh als zij toch eens eenboek gaat schrijven he... ;-P

    Ik mag trouwens toch hopen dat je je ogen niet dicht doet in een rijdende auto he :) Das gevaarlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!