zondag 16 maart 2014

10 Dingen die fijn zijn

Tegen de neer-wijking ;)

We gaan nog eens een lijstje maken he, gewoon omdat dat telkens zooo fijn is:

1. Al jullie lieve, bemoedigende, oppeppende, meelevende, deugddoende reacties op mijn vorig blogbericht.
Waarvoor meer dan dank!!!

2. Karel heeft de Omloop van Vlaanderen flink gereden, zonder accidenten én met veel tegenwind!


3. Er zijn overal babylammetjes te bewonderen:






4. En allerlei bomen en bloemen staan hevig te 'bloesemen':







5. Het is lekker fietsweer:



6.Marloes, Janusje en Haakjuffie gaan telkens met mij mee op pad:

Respectievelijk als: camera-jasje, Geluksvis-tasje en gewoon fijn gezelschap.

7. (Ondanks mijn maaglast) hebben we onszelf eens goed verwend:

Mmmm...

8. Onze tuin wordt druk bezocht. Enkel door duiven, maar wel verschillende soorten:





9. Het blijft mooi lenteweer:




10. Niet alleen jullie zijn lief maar ook mijn ventje is heel lief voor zijn 'vrouw-met-kwalen'. Wat mij er natuurlijk niet van gaat weerhouden om hem ferm te verslaan met scrabble :)

Fijn he, voor jezelf een fijn dankbaarheidslijstje maken! Gewoon eens doen, je komt zo aan 10 dingen. Misschien moet je zelfs al beginnen selecteren, omdat er veel meer dan 10 dingen fijn zijn!
En nee, het geneest geen lichamen maar wel harten en geesten en zielen. Het doet deugd.
Gelukkig zijn bestaat niet he, er bestaan alleen maar gelukkige momenten. En daar moet je goed je ogen voor open houden want anders zijn ze zo maar gepasseerd....
Mijn ogen staan wagenwijd open vandaag :) Dankzij jullie en Karel en de natuur en alle kleine dingen die fijne zijn!

Creëer elke dag een mooie herinnering.
-Steve Maraboli-

Nog een fijne zondag,
liefs Els




9 opmerkingen:

  1. Oh zijn er zoveel lammetjes bij jullie? Ziet eruit als een heerlijk dagje, even je zorgen vergeten hè! Houd dat gevoel nog maar lekker vast. Ik denk aan je x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi lijstje. Ik ben deze week begonnen met kleine gelukjes te fotograferen. Een kop koffie op een terras, een onafgewerkt hoopje hartenvogels, een raamtekening van mijn metekindje... Weet nog niet wat ik er blogsgewijs mee wil doen. Misschien meedoen met dankbare dinsdag?
    Nog een mooie avond gewenst en succes met de scrabble!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb vandaag ook vier lammetjes gezien.

    A propos, zijn lammetjes niet altijd babietjes?

    Wens Karel maar ne dikke proficiat voor zijn fietsprestatie.
    Prettige avond,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi lijstje en zeker om dankbaar voor te zijn.
    Positief en dankbaarheid, fijne gevoelens kunnen het lichamelijk wel dragelijker maken en bij sommige ook tot genezing. Natuurlijk niet met het vastklampen eraan, als ik maar gelukkig, positief en dankbaar ben, maar het ook echt voelen en beleven.

    Elke avond voor het slapen gaan schrijf ik in mijn boekje op bed 5 dingen om dankbaar voor te zijn. Zelfs ik die lichamelijk beperkingen en pijnen heb weet ze op te schrijven. Soms gaat het makkelijk en weet ik er wel 20 te noemen en soms gaat het even wat moeilijker, maar altijd komen ze er wel.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een en al gezellijheid en mmmmmmmm lekkere taartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hart moet op tijd gevoed worden met kleine gelukjes van alle dag ... fijn dat je weer een lijstje hebt gemaakt ... vitamientjes voor de geest!!! En wat een prachtige foto's! Dat je een lief ventje hebt, dat straalt van je blog af, fantastisch zo veel liefde voor elkaar! Dat is al een groot geluk op zich! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit sluit mooi aan bij een spreuk die ik deze week tegenkwam:
    Wacht niet op bijzondere momenten, maak de gewone momenten bijzonder. Olf Hoenson.
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk allemaal! kleine gelukjes doen het hem!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!