zondag 25 januari 2015

Een bossige zondag

Yihaaaa

Vandaag een lekker ouderwetse zalige zondag: met bos!
En dan nog wel mijn aller favoriete bos (dat in feite een park is, maar alla): Hof Ter Saksen.
Enne, ik zag nog eens een vogel voor het eerst: een goudhaantje. Fijn! Wat een schoontje. En totaal niet bang van ons. Wel geen goed fotomodel want het zat geen seconde stil...Kon ik er weer eens eentje aanduiden in ons boekje, ik begon al te vrezen dat het nooit vol zou raken ;)

Nog eens zonder botjes op pad...Wegens vies weer ga ik nog even met de veters wachten, Jeanne.

Mooie versiering van zichzelf, knappe hazelaar.

Het fotomodel dat niet wou stilzitten ;)

Dol op de zachtheid van magnolia-knoppen!

Natuurlijk hangt er een Geluksvis!

Er lag zelfs nog een beetje sneeuw...

Mijn favoriete sterrenmos staat er mooi bij. En zooo zacht dat het is...

Kant van Moeder Natuur.

Happy eendjes  met veel ;)
Ik heb genoten en mijn ziel is weer gevoed, fijn...
Hoe groot de kleine dingen toch kunnen zijn he. Voor mij zijn het ook vaak de dingen die de meeste vreugde brengen... De Dingen Die Fijn Zijn zijn vaak gratis, als dat niet mooi meegenomen is :)

Geniet nog van deze zalige zondag!

Als iets niet goed voelt,
dan is daar een reden voor.
-James Wanless -

En omgekeerd is dat even waar!
-Madam Dingen Die Fijn Zijn-
;)

Liefs Els

17 opmerkingen:

  1. Ja madamdingendiefijnzijn, je hebt maar weer eens een fijne zondag gehad! Genot voor een hele week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat besneeuwde paadje, 't is net poedersuiker....
    Lieverdje, ik ben onze afspraak niet vergeten hoor, ik moet alleen een datum vinden en dat is momenteel niet zo vanzelfsprekend. Mag ik je nog wat geduld vragen ?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zonet het "goudhaantje" gegoogled want ik kan er me niets bij voorstellen en inderdaad blijkt dat die beesten hier bij ons niet rondvliegen. Had die van jullie ook zo een gele strook boven op zijn kop?
    Wel erg mooie vogel.

    "Een boom die zichzelf versiert' spreekt ook heel erg tot mijn verbeelding. Doen ze dat eigenlijk niet allemaal, de bomen? (ja, ik geef het toe, de ene al wat meer dan de andere, die van jouw foto is een beetje een aansteller!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi els wat fijn dat de natuur al langszaam weer verder gaat richting lente

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm, heerlijk!! Klinkt als volop genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En zó is het, Madam Dingen Die Fijn Zijn!
    Mooi gezegd trouwens 'kant van moeder Natuur'...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, ik zat toen ik klein was in een koortje dat 'de goudhaantjes' heette...
    Of ze mooi kunnen zingen weet ik niet ;-)
    Mooie wandeling weer Els! Liegs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hè, weer de verkeerde letter... Ik kan niet zo goed typen op de I pad, da's duidelijk... LIEFS, dus....

      Verwijderen
  8. Fijn verslagje. Mee door jou geïnspireerd maakten wij vandaag ook een winterwandeling en bij ons lag er toch nog wat meer sneeuw :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, ik wist niet dat dat sterrenmos noemde, ik vind dat ook zo mooi.
    Merci voor de prachtige foto's en fijn dat je weer een leuke zondag hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh dat mossss!! Daar zou je toch lekker 'in willen liggen'??!! Wat een fijne dag weer en een prachtige quote!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb sinds gisteren jou blog ontdekt, en vind hem super!!hoe jij positief in het leven staat, daar kunnen veel mensen nog iets van leren( waaronder ook ikzelf) ik ga je zeker blijven volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je batterijen zijn weer even opgeladen met al dat moois!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie natuur foto's! Zo fijn, om in te lopen en te fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De Dingen Die Fijn Zijn zijn vaak gratis, wat een mooie woorden! En zo waar! Mooie, fijne dingen hebben jullie weer gezien, wat kan de natuur mooi zijn én wat kun je ervan genieten!
    Liefs Natalie

    PS Ik ben apothekersassistente. Je werkt hier in Nederland met een team van assistentes, zij doen alle handelingen. Dus recepten innemen en klaarmaken en natuurlijk het contact met de patiënten. De eindverantwoordelijke is de apotheker.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oww, keifijne dag weer!! En een streepje meer in het boekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke blog! Nu volg ik je al een hele tijd op Instagram, maar zag het nu pas. Ja, wat is de natuur toch mooi hé. Herkenbaar probleem, vogels die niet willen stilzitten :D

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!