donderdag 19 maart 2015

Freedom

De vrijheid lokt...

Of de grote leegte, het grote niets, het grote afscheid...

Niet enkel valt mijn werk weg, er vallen ook heel veel mensen weg.
11 jaar geleden begon ik met mijn benzinestation, over de zaak van mijn ouders gelegen.
Na de overval begon ik bij mijn ouders te werken.
Voor dat alles woonde ik nog thuis.

Dus... voor het eerst in mijn 36 jarig bestaan ga ik mijn ouders niet meer dagelijks zien. Het moest er eens van komen ;)
Heel veel klanten die ik in het benzinestation had nam ik mee naar de de zaak van mijn ouders, of ze kwamen er al. Allemaal toffe mensen die ik hard ga missen. 
Met enkelen bouwde ik een relatie op die verder gaat dan 'klant'. Hen ga ik enorm missen.

Ik zocht naar een manier om van de 'intiemste' afscheid te nemen en vond ze:


'Dingen Die Fijn Zijn' op pad ;)

Een zelfgemaakt magneetje met daaraan mijn blog-gegevens. Als ze willen, weten ze me dus nog te vinden :) Best eng, Els die in de echte wereld zegt dat ze Dingen Die Fijn Zijn is.
Ik kreeg wel al de reactie dat mijn blog is zoals ik in het echt ben. En dat was een fijn compliment, dat is ook mijn bedoeling namelijk.

Ik ga na 1 april in een gat vallen, groter dan ik kan bevroeden...vrees ik.
Maar, nu komt het goede nieuws: dat gat gaat zo veel ruimte voor nieuwe dingen, mensen, wegen...geven.
En op die hoop, die mooie vooruitzichten teer ik.

Merci voor deze wijsheid Mirjam!

Ik ben, jammer genoeg nog steeds, heel ontvankelijk voor wat mensen van mij vinden en over mij denken. Maar als het overgrote deel van de mensen rondom mij wegvalt kan ik nog meer worden wie ik ben. Zonder dat ik op voorhand al in een hokje ben geduwd. Goed he!?

De nieuwe Els past niet in een hokje. Heb ik eigenlijk nooit gedaan.
Ik ben en/en. Er huizen zo veel tegenstellingen in mij en dat kan geen kwaad. Dat is goed (geleerd in therapie). Ik ben een open meisje, gevoelig en ontvankelijk, creatief en oprecht.
Allemaal dingen die je niet kan zijn als je een een-duidig persoon bent. Ik leef met ups en downs, met kronkels en zijwegen én vooral veel opwijkingen ;)

Alles kan, alles mag. Ik denk dat ik gewoon een eenhoorn word :) Als dat geen mooie op-wijking is.


Ik ga zo veel verliezen, maar ga daarna weer veel krijgen. Dat nog beter bij mij past.
Dat gaat eng zijn, doodeng. De laatste traan is nog niet gevloeid...

Maar ik val meer en meer samen met mijn alter ego Dingen Die Fijn Zijn. En zij met Els.
En dat voelt goed. Een alter ego, zoals ik het bedoel, moet een beetje de Pippi Langkous in jezelf naar boven halen.
Niet naast je eigen persoon staan maar de dingen die jij meer wilt zijn/denken/doen naar boven halen.
Zij mag je de deur helpen uitgaan, maar als het goed is kom jij terug thuis.

Als je nooit bang bent, kun je ook nooit dapper zijn.
-Astrid Lindgren-
En oh wat ga ik dapper kunnen zijn ;)

Ik ga vallen en weer opstaan. En dat alles heeft tijd nodig. Tijd die ik van Karel krijg, waarvoor dank!
En als ik weer recht sta komt er een job die bij mij past, bij Els-Dingen-die-Fijn-Zijn :)
Ik kijk er al naar uit.


Freedom is just another word for nothing left to lose
-Janis Joplin-
 (mijn motto deze dagen)

Nog een fijne opwijkende donderdag!
Liefs Els


17 opmerkingen:

  1. je gaat je weg wel vinden, zeker weten ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met vallen en opstaan kom je er. Ook jij hoor!!
    Sterkte en liefs,
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. When nothing is sure, everything is possible. Hangt hier in mijn living al jaren. Natuurlijk wordt het een moeilijk afscheid, maar zoals je zelf zegt, ligt er vast nog iets mooiers in 't verschiet. Je bent zo goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben altijd schrik voor het onbekende ... om dan te ontdekken dat dat onbekende weer vele nieuwe mooie dingen bevat ... je zal ze wel zien! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rustig aan, niks forceren en even genieten van alle extra vrije tijd.... de lente komt er aan en dan is die vrije tijd helemaal fijn...ik wens je veel zon, licht en een mooie toekomst...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige woorden Els. Met zoveel vertrouwen in jezelf en in de toekomst kan het alleen maar steeds mooier worden.
    XXX Brigit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven.
    Veel succes met alles. De toekomst ligt voor je open. Maak er wat moois van!!! je kunt het!!!

    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven én mooi verwoord! De komende weken zullen waarschijnlijk weken worden vol tegenstellingen. Niet altijd even makkelijk. Lieve Els, heel veel succes de komende tijd, geniet van de mooie dingen (oftewel Dingen Die Fijn Zijn ;) ) zoals de natuur en het maken van die heerlijk creatieve en leuke sieraden, muziek en lezen en vooral de liefde en steun van Karel!!! Liefs, Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker weten dat je je weg gaat vinden. Je kijkt nu al naar de positieve kanten.. dat je meer jezelf kunt worden. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je omschrijft je zoektocht en worsteling zo mooi! Ik ben zelf ook niet zo goed in het bloggen en de echte wereld door elkaar heen laten lopen... spannend is dat.
    Zet m op, er komt vast iets moois op je weg.
    fijn weekend, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geschreven! In mijn omgeving weet nauwelijks iemand dat ik een blog heb, dat vind ik wel leuk eigenlijk. Maakt het iets mysterieuzer, vind ik. :D
    Zelf vind ik het leuk om nieuwe wegen in te slaan, ik houd ontzettend van verandering, maar ik begrijp wel dat dit anderen beangstigt. Ik ga er altijd van uit dat wanneer je je gevoel volgt, alles op z'n pootjes terecht komt. Bij mij klopt dit steeds, positief denken helpt om de zaken anders te bekijken. Succes met je nieuwe weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gezegd Els!
    En Pippi Langkous lijkt me een prima alter ego ... :-)
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een spannende tijd voor je Els!! Maar je doet het goed, knap hoor! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn voor je dat Els en Dingen die fijn zijn elkaar vinden!! Je komt er wel, veel sterkte en alle succes onderweg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh lieverd ik heb eens even de tijd genomen om terug te lezen. Ik was al een tijdje niet bij je op bezoek, maar lieverd je bent goed bezig hoor. Je mag lekker worden wie je bent, nou ja volgens mij ben je dat stiekem al ;). Maar beetje bij beetje nog steeds meer. Alleh lieverd heel veel dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!