donderdag 1 oktober 2015

Herfst

Indian Summer

Oh wat hou ik van een herfst als deze: warm, zonnig, kleur alom...
Misschien is de herfst wel mijn favoriete seizoen. Want in geen enkel ander seizoen kan je zo veel gratis schatten verzamelen als in de herfst! Ik ben en blijf een klein meisje, diep of iets minder diep vanbinnen. Laten we het een opwijking noemen :)



De uil denkt er het zijne van en zwijgt wijselijk. Hoewel, omringd door allerlei bossigs voelt hij zich  best wel thuis...


Bladeren rapen, bladeren drogen, bladeren op kleven. Soms lijkt het hier een kleuterklas met maar één leerling, tevens juf :)



Pompoensoep maken. Ook één van mijn favorietjes! Karel doet de chop-chop en ik de soep-soep :)
Dan zijn er nog de spruitjes, champignons, stoofprei, witloof, kastanjes,... Veel lekkers! En dan heb ik het nog niet over warme chocomelk, een brandend haardvuur en lezen onder een dekentje,...
Zalig!
Laat het weer maar lekker blijven zoals vandaag (maar dan wel zonder de vermoeiende verkoudheid).

Als je inhoudt voor een hindernis,
struikel je er juist over.
-Sally Pearson-

Geniet nog van deze op-wijkende donderdag lieverds,
Els

22 opmerkingen:

  1. Grappig. Deze net getweet: herfst en food:
    The mountains are blue today. Chill in the air.
    Hot spiced cider. Tangled onions and red peppers scrambled into eggs. Autumn on the way.
    - Ruth Reichl -

    Enjoy :)

    Camilla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig je uiltje. En heerlijk dit weer en alles buiten, zo vind ik herfst ook heel erg fijn ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met deze temperaturen vind ik de herfst ook een feestje, net de laatste pompoen uit de tuin geoogst...
    En nu regent het walnoten jahoeoeoe
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jawel, hier ik kan ik mij helemaal in vinden!! Love de herfst!! En helemaal met dit prachtige weer. Geniet er nog maar van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap en heerlijk om zo te genieten. Dat verdient iedereen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voorlopig vind ik de herfst ook nog te pruimen, maar geef mij toch maar de lente en de zomer!
    Mooie foto's !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe kom je toch altijd aan die mooie spreuken, ik moet ze echt eens gaan opschrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke herfst is het nu! Dat het zo maar lang mag blijven :-))
    Mooie nieuwe header!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yes ! De "warme-choco-na-de-wandeling-op-zondag" - tijd is er weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Warme chocomelk, appeltaart met een flinke dot slagroom, herfstbladeren verzamelen voor een herbarium, paddenstoelenspeurtochten en 's avonds een beetje haken, breien en knutselen bij de kachel. Ik krijg er nog zin in :)
    Goede bekomst van de pompoensoep en beterschap. Zag laatst een receptje van citroen, gember, kaneel en honing ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De tijd vliegt ik lees dit en dan is het hier mistige vrijdag maar ik geniet van de herfst en zijn eigenschappen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De herfst heeft inderdaad zo zijn charmes en helemaal met dat mooie herfstzonnetje van de voorbije dagen. Dat ben ik met je eens: heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmmm ja, genieten!! Toch fijn dat het zonnetje zich ook erbij laat zien. Ik word er bijna hyper van, zoveel energie! Zometeen zonnebril op en lekker even foto's schieten en schatten uit de natuur rapen alvorens ik cake en hachee ga maken! Dat koken is ook heerlijk in de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalig inderdaad!! Helemaal eens - ook mijn favo jaargetijde. Prachtige vindsels heb je weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij herfst denk ik altijd aan somber en nat. Maar met dit heerlijke zonnetje vandaag, dan is het toch wel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We boffen echt met deze prachtige nazomer inderdaad. Ik ga elke middag even buiten zitten met een boek met de zon op mijn gezicht!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk herkenbaar bericht, een klas met één lln. tevens juf. TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ja oktober begint goed geniet er volop van.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Herfst, beetje mixed feelings, ik hou er eigenlijk ook wel van, van de kleuren, en de gezlligheid binnen, maar heb toch zltijd moeite met afscheid nemen van de zomer en het korten van de dagen... Gelukkig hebben we inderdaad een mooie Indian Summer. Mooie composities met je herfstjaszakschatten en hi, wat grappig, ik heb hetzelfde tafelkleed, maar dan met blauwe bollekes.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!