donderdag 23 juni 2016

Opwijkingen allerhande

Wat geven en wat nemen

Let vooral op de 'wat' in de titel :)
Want...in mijn drang om 'goed te doen' ben ik weer een stapje verder gegaan. Een mini stapje nog maar hoor, maar het is de bedoeling dat het gaat uitbreiden.
Ik las laatst een artikel over zero waste en dat maakte wat los in mij. In eerste instantie voelde ik me niet goed bezig. Als ik las wat die dames allemaal deden (en vooral niet deden) voelde ik me een gigantische vervuiler. Toen ik dat later besprak met mijn 'goeroe Karel' wees hij me er op dat we best al veel dingen anders en beter doen dan een paar jaar geleden en hij heeft gelijk. Alleen is het bij mij zo dat wat ik goed doe op de duur als normaal voelt en dat ik dan enkel focus op wat ik nog niet doe, herkenbaar? Zero waste gaat het hier niet woorden maar alle beetjes helpen he!?

(Tussen haakjes: Eva (Mouton) en haar Bert hebben met Studio Soso een boeiend blog met tips en tricks aangaande zero waste enzo.)

Dus... kocht ik wasbare watjes (hier dus de 'wat' ;)) bij Tante Rosa en we zijn er heel tevreden over!



Die zijn groot en zacht en ze geven een goed gevoel letterlijk én figuurlijk! Zo is het gemakkelijk om goed te doen he... Nu vraag ik me af waarom we dat al niet langer geleden deden... Het is goed voor de natuur en je voelt je in en luxe hotel!
(Die zijn wit als ge ze koopt hoor, ik waste ze uit zuinigheid met een nieuwe (blauwe) broek van Karel en dan krijg je dit :))
Ik kocht ook nog andere dingen bij Tante Rosa maar dat hoort ge later nog wel ;)



Deze boodschap staat naast de ezel haar stalletje!

En ik had al direct prijs, een mooie mens gevonden :)

Even wijzen op kleine flinke mooie bloempjes!

Ik ging ook weer eens op pad met mijn stoepkrijt, één van mijn favoriete opwijkingen. Tussen de EK matchen door was er even een uurtje tijd ;)

Ten slotte heb ik nog een vraagje: wat is jullie favoriet 'On the road' liedje?
Karel gaat nog een extra cd maken!

Nog veel leesplezier voor dE LeSclubbers, het gaat er weer voor zijn vandaag.

De meest effectieve manier om het te doen,
is om het te doen.
-Amelia Earhart -

Fijne opwijkende donderdag,
liefs Els

14 opmerkingen:

  1. Fleetwood Mac - go your own way ( is er een van )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige opwijking, met stoepkrijt op pad :-)
    En ik heb ook een muziektip: You're the voice van John Farnham vind ik altijd wel een erg leuke meezinger. En nog veel meer natuurlijk.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die wasbare watjes lijken me echt een gouden vondst! Of raak je er - net als sokken - altijd wel ééntje kwijt in de was? ;) En die stoepkrijt: briljant!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Summer of 69 van Brayan adams.....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het eerste is zeer herkenbaar en ik heb ook altijd datzelfde gevoel als ik iets koop uit ecologische overwegingen dat het ook altijd beter voor mezelf blijkt naast enkel 'goed voor het milieu'. Men moest daar maar eens meer reclame voor maken :-). Zo schattig, het krijten en liedjes voor in den otto, pfoeh, er zijn er veel. Donovan Frankenreiter Move by Yourself, Tourist Le Mc horizon, arsenal soudade part 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige stoepkrijtvrolijkmaakkunst!!
    En een goed idee, die wasbare watten!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke opwijkingen weer! Goed bezig hoor!
    Big Log van Robert Plant, with the freeway...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!
    Favoriet autoliedje: 'il jouait du piano debout', France Gall.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Uitwasbare watjes, goed idee! Die wil ik ook wel. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die watjes zijn een perfect alternatief zeg. Ik had er nog nooit vangehoord. Bedankt voor de tip. En die stoepkrijtmanie vindt ik geweldig!
    Hartelijke groeten El

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga je ook volgen, want ook ik hou van dingen die fijn zijn :))
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!