donderdag 29 september 2016

Geen tattoo voor mij...

Geen tattoo....

Wat zeg je Els, geen tattoo? Je hebt er al ééntje!

Wacht, ik leg het even uit! Dit weekend hoorde ik voor het eerst (van mensen dicht bij mij) dat ze van plan waren een lijntje aan/op (?) hun oog te laten zetten, als een tattoo. Permanente make-up noemen ze dat. En je leest het goed: mensEN, dus meerdere dames. Ik viel bijna van mijn stoel.
Wat misschien bewijst dat ik nog in de middeleeuwen leef ofzo maar ik dacht dat dat enkel iets voor actrices en beroemdheden was...
Niet dus. Blijkbaar is dat iets doodnormaal geworden dat je in quasi elk schoonheidssalon kan laten doen.

Ik veroordeel niemand, iedereen mag van mij doen wat hij/zij wil. Echt waar.
Wat mij het ergst verontwaardigde was het idee er achter: een vrouw moet ten alle tijden mooi zijn. Jaja, er schuilt soms een in-woede-uitbarstende-feministe in mij die voor het minste kan beginnen steigeren. Noem het een opwijking.

Wil jij zo een lijntje voor jezelf? Doen! Maar als het is omdat het de heersende (Hollywood-achtige) norm is om er zelfs in bed fris en monter uit te zien dan zou ik zeggen: niet doen! Een vrouw moet er niet altijd mooi uitzien. Een vrouw moet er uit zien zoals ze er wil uitzien. En als dat niet fris en monter is, ook goed.

Sinds Els 2.0 draag ik geen make-up meer. Daarvoor ook enkel op feestjes hoor. Maar nu, met mijn extra gevoelige huid, nooit meer. Geen kat die daar ooit iets van gezegd heeft. (Wijst misschien op mijn non-talent voor het aanbrengen van make-up, wahahaha.) En ik voel me ook niet minder feestelijk ofzo. Ik voel me wel veel sneller klaar in de badkamer:)

Ik scheer mijn benen en mijn oksels, maar zelfs dat niet meer fanatiek elke dag. Dus ja, soms loop ik in blote benen met hier en daar wat haartjes. Naast al die littekens en spataders en laatst nog die netelroos valt dat toch niet op :)
En ik heb dus een tattoo. Op mijn onderrug, waar ik nooit met bloot loop. Dus die tattoo staat daar voor mij. En Karel ;)


Ben ik een radicale feministe ? Nee. Ik doe wel mijn best :)
Ben ik zeker over mijn lichaam? Langs geen kanten.
Ben ik voor tattoos? Helemaal!
Neem ik een lijntje? Nee, ik heb al vogels ;)

Moraal van het verhaal:
ik ben voor alles en iedereen. Als iedereen dat alles maar zelf gekozen heeft!
En ik mag zelf best wat gelukkiger worden met mijn eigen lichaam. Met alles wat er al dan niet op- of aanhangt.

De grootste fout die je in het leven kunt maken,
is voortdurend bang zijn er een te maken.
-Elbert Hubbard-

Wat denken jullie over lijntjes? En Hollywood? En tattoos? En je eigen lichaam?

Niet vergeten: volgende week is het weer tijd voor dE LeeSclub!

Liefs Els

12 opmerkingen:

  1. Een vriendin van mij heeft jaren geleden een zwart lijntje onder haar ogen laten zetten mooi als je jong bent maar nu ze ouder word maakt haar dat veel ouder,en ik draag wel make up als ik weg ga omdat ik er soms als een zombie uit zie maar alleen wat getinte dag cream en een groen lijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou niet van (voor iedereen zichtbare) tattoos. In mijn hoofd horen die bij ruwe zeebonken en het is zo definitief. Maar ik heb er geen enkel probleem mee als anderen dat wel mooi vinden. Make up gebruik ik wel, maar met mate: gekleurde dagcrème en eyeliner. Voor een feest mag het een tikkeltje meer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinds ik tijdens mijn zwangerschap een vette ontsteking in m'n oog had, heb ik nooit meer make-up gedragen. Zoon is nu 16. En een half :-) En ik zal ook nooit aan zo'n streepje beginnen. En ook ben ik het helemaal met je eens: ieder maakt z'n/haar eigen keuzes.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een tattoo heb ik ook, op mijn enkel. Ik ben ook van mening dat je een tattoo voor jezelf neemt. Stiekem vind ik het dan wel gek dat je hem op je onderrug laat zetten dan zie je hem zelf immers net? Maar zoals je zelf al zegt iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet. Een lijntje zal er bij mij niet komen maar ik draag wel elke dag make-up. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh nee geen lijntje voor mij dat doe ik zelf wel met een potloodje want ik wil vandaag blauw, morgen groen en op een maffe dag wel paars.
    Wel ga ik ooit een tattoo laten zetten maar verzamel al jaren moed hahaha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf ben ik helemaal niet van de make-up. Veel te veel gedoe; je smeert het er op en dan moet je het er 's avonds weer afhalen...Maar ik zou willen dat ik er wel meer belangstelling voor had, ik knap er gelijk zo'n stuk van op :-)
    Eigenlijk vind ik permanente make-up niet zo'n gek idee. Hoef je niet meer met de eyeliner in de weer en je streepje is altijd strak en recht. Maar als ik Simone's reactie lees, dan is het niet zo'n goed idee.

    Sinds een operatie aan mijn onderbeen met een heel lelijk litteken voel ik me kwetsbaarder met blote benen. Overigens wou ik dat ik nooit was begonnen aan het scheren van mijn benen. Nu zijn die haren heel lelijk, terwijl ze dat vast niet geweest waren als ik het gewoon had gelaten voor wat het was.
    Ik scheer m'n benen trouwens alleen als het echt nodig is. 's Winters dus niet. En ook steeds minder in de andere seizoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha een lijntje nemen...
    Ik heb ook twee tattoo's en ben slecht met make-up
    Maar heb wel altijd gelakte teennagels (word ik blij van onder de douche) en dat ziet niemand in de winter (loop wel tot diep in de herfst op slippers!)
    Je bent zo mooi als je je voelt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik trek mijn eigen lijntjes wel! En soms niet. En net zoals Es de ene keer die kleur en de andere keer die. Net hoe ik me voel. Zo'n tattoo streepje vind ik een beetje saai. En ik heb dames gezien waar het héél lelijk was aangebracht... Nou, daar gá je dan met je permanente streepje; permanente ergernis...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou deze oma is niet van de make up ,heel allergies ,en helemaal niet van de permanente make up en van de tattoos ,maar ieder die het wil moet dat gewoon doen ,vrijheid blijheid
    Heb altijd dichte schoenen aan maar wel gelakte nagel word ik zelf wel blij van .
    In mijn favoriete blauwe kleur
    Fijne dag liefs marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha ik neem ook geen lijntje hoor (ik snuif ze ook niet trouwens ;) haha grapje)

    Ik ben heel eerlijk gezegd nu toch wel enorm nieuwsgierig naar je tattoo!!!

    IK zou het niet zo snel doen maar een kleintje wie weet, ooit????

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee aan mijn lijf geen polonaise. Hoewel met het verstrijken der jaren het ouder worden toch een dingetje wordt. Wat ik tot nu toe gezien heb vind ik het niet mooi ook. Hoewel tatoeages wel mooi zijn als er een bijzondere boodschap in zit ben ook ik van de generatie zeebonk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, generatie zeebonk, daar ben ik ook van. Persoonlijk houd ik niet van tattoos, ik vind het gewoon niet mooi, dus zal zelf nooit een lijntje nemen of wat voor tattoo dan ook. Maar gelukkig verschillen smaken en is iedereen vrij om te doen wat hij/zij wil. Dus ieder zijn meug.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!