dinsdag 3 januari 2017

Lijstjes-tijd deel 3

Madammen

Vandaag, op Dankbare Dinsdag deel ik mijn lijstje van Madammen die in 2016 geweldig hard hun best hebben gedaan volgens mij:

1) Hillary Clinton: Omdat meedoen belangrijker is dan winnen. Omdat een vrouwelijke president zo schoon zou zijn...
2) Michelle Obama: 'When they go low, we go high.' Gewoon daar al voor én omdat Michelle de eerste vrouwelijke president moet worden!
3) Marloes De Vries: Voor haar eerlijkheid, haar openheid, haar taboe-doorbrekingen en ook gewoon omdat ze een hele toffe Madam is!
4) Murielle Scherre: Omdat ze alles op haar manier doet, volledig zichzelf is én blijft.
5) Griet op de Beeck : Voor alles van vorig jaar én voor haar Zomergasten-aflevering dit jaar!
6) Lize Spit: Voor Het smelt en haar lezing in Deurne.
7) Lena Dunham: Voor haar eerlijkheid, haar voorvechtersrol, haar onophoudelijke enthousiasme om andere vrouwen aan de top te helpen.
8) Elizabeth Gilbert: Omdat ze haar hart volgt, kiest voor de liefde, al doet dat pijn en is het moeilijk.
9) Christiana Figueres: Voor haar werk voor het Klimaatakkoord.
10) Claudia De Breij: Voor haar geweldige Oudejaarsconference!

En dan nog een dikke merci aan al mijn favoriete lezers! Dikke kus.

Moge 2017 nog meer het jaar van de vrouw worden!

Als je nooit bang bent kun je ook niet dapper zijn.
-Astrid Lindgren-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag lieverds,
liefs Els

5 opmerkingen:

  1. Wat maak je toch steeds leuke en interessante lijsten. Heerlijk om steeds via Google uit te zoeken wie je bedoelt.
    Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) Jij ook een mooie eerste dinsdag van 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken ze niet allemaal, maar ik ga meteen een beetje googelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!