donderdag 9 maart 2017

Kleuren

Ik heb een kleurboek-opwijking

Het begon allemaal met een Flow kleurboek en ondertussen heb ik al een heel stapeltje. Eerst had ik enkel een doosje kleurpotloden van de kringwinkel, nu heb ik van Karel een 'echte' doos gekregen, van Faber Castell.
Allemaal heel echt en heel fijn. Ik maak er te weinig tijd voor maar als ik nog eens aan het kleuren ben voel ik me helemaal zen worden.

Tot laatst. Ik mocht een geweldig mooi boek recenseren, de Botanische Tuin. Dat boek is niet normaal mooi, chic, kleurt geweldig. Echt een droom. Ik maar kleuren en genieten. Ik kon ook veel mooier kleuren dan er voor, ik mengde kleuren, combineerde er op los...

Toen zag ik dat de tekenaar, Maria Trolle, een Instagram account heeft. Ik dus heel trots een tekening van mij doorgestuurd, en nooit een reactie gekregen.
Ik snap dat, die mevrouw heeft het giga druk en krijgt vast van gans de wereld tekeningen doorgestuurd. Daar kan ik, heel volwassen, wel met om.
Toen keek ik eens wat op haar pagina rond en zag daar ingezonden kleurplaten die wel door bovennatuurlijk begaafde kunstenaars leken ingekleurd.
En mijn zelfvertrouwen smolt als sneeuw voor de zon, liefst had ik mijn ingestuurde tekeningen 'ingetrokken'...

Ondertussen ligt mijn kleurboek stof te vergaren, omdat ik niet 'goed genoeg' ben.
Best kinderachtig besefte ik. Het gaat om mij, mijn fijne momenten, mijn plezier.
En ik mag best trots ben op wat ik al heb gemaakt.
Zo ook op mijn bundel. Het is niet omdat die verkoop nu wat stilvalt dat dat wil zeggen dat mijn bundel minder goed wordt...

Zucht.
Niet gemakkelijk.
Herkenbaar?
Faalangts, zelfvertrouwen, onzekerheid, je klein voelen,..?

Ivm De Winkel van Els: naast mijn bundel komt er nog vanalles aan, hou mijn site en Instagram (daar al een sneak peek) in de gaten en begin maar al wat centen aan de kant te leggen :)

En omdat jullie het zijn:





Aan deze kleurplaat doe ik seffens lekker verder! Gewoon, voor de fun.

Van het moment dat je vertrouwen hebt in jezelf,
weet je hoe je moet leven.
-Johann Wolfgang von Goethe-


Nog een fijne opwijkende donderdag,
liefs Els



10 opmerkingen:

  1. Wauw wat gaaf, je kleurplaat wordt prachtig,
    Ik ben er ook zo dol op , een meditatief momentje voor mezelf
    Fijne dag nog Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel herkenbaar ja, niet het kleuren, maar de dipjes in zelfvertrouwen soms.
    maar vergelijken met anderen, zorgt zelden voor iets positiefs, hé. "you do you", zoals Kathleen van Verbeelding zegt. Laat het je vooral niet tegenhouden om te doen wat je graag doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet normaal die kleurplaten, dat mag de naam ook niet meer dragen vind ik. Dus dan noemen we dat kunstwerken en dan ga jij gewoon weer verder met jouw mooie kleurplaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan!
    Mijn jongste van bijna 3 geeft mama de stift om zijn tekening te kleuren ipv het zelf te doen.
    Kriebelt dan wel eens om tijd te maken om zelf wat te kleuren, maar is er jammer genoeg nog niet van gekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niks mis met jou kleur talent en als het jou goed doet dan is dàt het voornaamste.
    Nog 'n ding waar jij goed in bent, leuke post maken, waar iemand dan weer blij van wordt. En die iemand was ik, super, super badankt xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent heel talentvol! Het enige is dat er nog veel mensen zijn die dat nog niet ontdekt hebben! En ja, dat komt vaker voor :-)
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, meet je zelfvertrouwen nooit aan een ander. Dat heeft niks meer met lekker kleuren te maken dat is een form of art. Jouw kleurplaat ziet er mooi uit. Vooral lekker blijven kleuren dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja.... maar kunnen die kleurders en kleursters ook zelf tekenen? En dichten? En schrijven? En genieten van het kleine zoals jij? En delen ze geluksplanten en -vissen uit? En strijden ze net zo dapper tegen onrecht? En kunnen zij zeggen dat zij misschien wel elke dag hun zwakke punten onder ogen zien? Ik durf te zeggen van niet. Er is maar 1 Els!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker genieten van wat jij doet. Dat is goed genoeg, altijd! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik word ook vaak helemaal zen van het meekleuren met mijn kleuter en peuter.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!