donderdag 27 juli 2017

Verwachtingen en hoe die worden bijgesteld...

Dokters en kappers

Wat een dag, vanochtend (met twee trammen en alleen) naar een dokter. Net nog naar de kapper geweest. Voor iemand met ptss komt dat overeen met een marathon lopen :)
Maar alé, de dokter was lief, mijn haar is kort en ik heb weer een stap naar genezing gezet. Olé!

Ik denk dat ik nu recht heb op een kilo chocolade, ongeveer ;)
Chocolade geneest, noem het een opwijking.

Zondag gingen we naar de Zoo van Antwerpen, voornamelijk omdat we een gratis kaart hadden via Alpro Soya. Ik hou van dieren maar die hokken, tralies, gevangenschap,... daar heb ik problemen mee. Ik word daar triest van.
Maar ik zag zondag wel dat de Zoo hard bezig is met mooiere, grotere ruimtes en met het welzijn van de dieren. Soms hing er een bordje om ons aan te manen stiller te zijn, niet op de ramen te tikken en de dieren hebben meer privacy dan vroeger,.... De Zoo lijkt me meer en meer een plaats voor de dieren ipv voor de bezoekers en dat vind ik super goed! Al het onderzoek dat ze doen, de kweekprogramma's waar ze aan deel nemen: hoedje af!


Weet je wat het gekke was? Ik wou apen, olifanten en giraffen zien (mijn favorietjes in de Zoo) en die zag ik ook. Maar wat me het meeste raakte waren de vissen en de koraalriffen in het aquarium. Dat had ik niet zien aankomen.... Ik tel niet meer, laat me mijzelf maar verbazen.
Weer een bewijs dat alles evolueert en verandert, dat alles in beweging is, niets zwart-wit is. Iets wat ik best nog eng vind maar waar ik ook de schoonheid en de ruimte, de kansen in zie.
Alles ligt nog open, alles kan nog.
Niets moet.

Ook voor jou geldt dat! Geniet daar van!
En merci voor de massale button bestellingen!

''Loslaten betekent tijdelijk het houvast verliezen. Niet loslaten betekent voor altijd het houvast verliezen.''
-Søren Kierkegaard-

Liefs Els



3 opmerkingen:

  1. Wat goed van je om er alleen op uit te gaan, daar is moed voor nodig. Wees trots en blijf je vooral verbazen, verbazing maakt het leven mooi. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super goed gedaan! Smikkel maar lekker van de choco xxx Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dapper doorgaan is het devies, mooi mens X

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!