donderdag 28 september 2017

Gilmore Girls

Me-time

Sinds een paar jaar heb ik een nieuwe opwijking: een serie helemaal uitkijken op mijn eentje. Nee, niet Netflix of bingewatchen, gewoon een box vol kopen en geregeld eens één aflevering kijken. Het begon met Dawson's Creek, waar ik meer dan een jaar over deed. Daarna viel ik even in een zwart gat maar de zomer begon dus buiten zijn compenseerde dat gat.

Nu de dagen terug frisser worden ben ik aan een nieuwe serie begonnen: Gilmore Girls. Dankzij  Marloes en Daan kwam ik op het idee, merci dames!

Niet evident, ne foto nemen van jezelf ;)


Het heeft me wat tijd en moeite gekost om mijzelf daar toe te krijgen, zomaar midden op de dag aan mijn computer gaan zitten en wat seriekes kijken. Maar ondertussen weet ik dat ik met mijn ptss en hsp bewust rustmomenten moet inbouwen, ik heb dat echt nodig. Lichamelijk en geestelijk. Wandelen, natuur, lezen, alleen zijn en series kijken dus ;)

Ik kijk niet veel tv, dat geeft te veel prikkels. Het goede aan zo een serie is dat je weet wat je (ongeveer) kunt verwachten. Het kost ook minder inspanning dan lezen. Een instant dosis ontspanning dus.

Hoe meer ik mijn intuïtie volg, hoe beter ze werkt. Ik slaag er meer en meer in om de juiste dingen op het juiste moment te lezen of te bekijken. Dingen waar ik iets aan heb, die me helpen, een spiegel voorhouden, me troosten,...
Andersom kan het ook zijn dat ik meer opensta om er iets uit te halen.
Maakt niet uit hoe het werkt, als het maar werkt.

Net zoiets als tarot lezen of orakelkaarten leggen. Het gaat niet om wat er op de kaart staat maar om wat jij er in ziet én met doet.
Critici zeggen dan dat je zo altijd gelijk hebt maar dat is flauw. Alles in het leven kan een les zijn, een teken, een aansporing,... Je moet het gewoon willen zien.
Persoonlijke groei is altijd goed.

Ik ga seffens nog wat groeien;)

''De dingen accepteren zoals ze zijn, is één van de grootste en moeilijkste uitdagingen van het leven.''
-Berthold Gunster -

Fijne opwijkende donderdag nog,
liefs Els

9 opmerkingen:

  1. Me-time, dat zouden veel meer mensen moeten inplannen. Dat zou veel agressie en onrust schelen. Ik ben voor!!!
    Geniet ervan, groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier met je nieuwe serie, heerlijk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap die me-time helemaal! Doe je goed!
    Ik zit op dit moment helemaal in 'lost girl'. Misschien te flauw voor woorden, niet hoogdravend, op en top fantasy en heerlijk om de denktank op nul te zetten.
    Veel Gilmore Girl plezier!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou da's ook toevallig. Ik zit ook middenin de Gilmore Girls. En ik zit af en toe hardop te lachen. Zo grappig en niet zo lang. Af en toe een aflevering en dan weer over tot de orde van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een paar jaar elke middag Oprah gekeken. Daardoor was het geen verplichte rust meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Els, plan jij veel me-time in om je batterij weer op te laden. Je betekent namelijk zo veel voor anderen. Dank voor je ontzettend lieve kaart; ik was helemaal ontroerd. Dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!