donderdag 21 december 2017

De beste boeken volgens Els

Mijn top 10 van 2017

Naar analogie met vorige week én vorige jaren deel ik op opwijkende wijze mijn fijnste boeken van 2017! Gelezen in 2017, niet per sé verschenen in 2017.
Sommige lazen we met dELeeSclub, andere (nog) niet. Momenteel lezen we Honderd stukjes van mij, tegen 4 januari, meedoen kan nog steeds!

Dan nu waar we voor gekomen zijn, de boeken (in willekeurige volgorde):

1) De Meisjeskleedkamer: waarom lees je hier.
2) Schildpadden tot in het oneindige: waarom lees je hier.
3) Kalfsvlies: Marieke dicht zoals alleen Marieke het kan. Haar gedichten zijn vaak kleine verhalen en ze zitten vol geweldig gevonden metaforen. Mooi! En super toegankelijk.
4) Een jihad van liefde: waarom lees je hier.
5) Op mijn schouders: De laatste nieuwe Niven. Net als haar vorige boeken YA die iedereen verplicht zou moeten lezen.
6) The hate U give: waarom lees je hier.
7) De argonauten: Dit boek doet je nadenken, twijfelen en praten over geslacht, identiteit, familie, gender, moederschap,... Super boeiend, open en eerlijk geschreven. 
8) Anne van het groene huis: Een Canadees kinderboek daterend van 1908 dat nog steeds springlevend is. Ik herken zo veel van Anne in mij én ik wil zo graag in het groene huis gaan wonen. Geweldig mooie natuurbeschrijvingen.
9) Leven zonder filter: waarom lees je hier.
10) Het beste wat we hebben: waarom lees je hier.

Dit is maar een mini selectie van wat ik las. Tot mijn eigen verbazing zit ik momenteel al aan 106 gelezen boeken in 2017! En daar waren nog veel meer geweldige boeken bij.
Maar volgend jaar doen we gewoon lekker verder met dELeeSclub dus er volgt nog veel meer moois, hou jullie klaar :)

Hebben jullie nog tips?

''De dwaas houdt vast aan het pad en raakt zijn weg kwijt. De wijze verlaat het pad en vindt zijn weg.''
-Lao Tse-

Alvast fijne feestdagen en een Warme Kerst toegewenst!
Lees ze,
liefs Els

3 opmerkingen:

  1. Voor jou ook fijne feestdagen! En dank je wel voor het lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook bedankt van mij! Ik heb een stapel om te fotograferen (en deels nog te lezen), dus een paar tips volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb twee tips voor je voor 2018: De logica van geluk en De edele kunst van not giving a fuck. Ik heb er veel aan gehad. X

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!