dinsdag 3 maart 2015

Geven doet krijgen!

Dankbaar op dinsdag

Dankbaar omdat ik kan geven:


Jawel, Dingen Die Fijn Zijn heeft een nieuw project: gratis graslelie baby's verspreiden!!!


De eerste is zondag op stap gegaan ;) In Hof Ter Saksen te Haasdonk.
Ik heb er niets meer van gehoord maar ik hoop dat het plantje een fijne nieuwe thuis heeft gevonden.

Naast een Geluksvis kan je vanaf nu dus ook een Geluksplantje vinden!

Waarom doe ik dat? Omdat ik dankbaar ben dat ik kan geven. Ik maak graag mensen blij, ik wil proberen de wereld mooier te maken...op mijn manier.
En geloof me, ik word er zelf ook blij van.
Geluk verspreiden maakt je ook gelukkig, probeer maar!

En geven doet krijgen: een fijn gevoel, een nuttig gevoel, een spannend gevoel (zeker als het zo guerrillagewijs is ;) ),...

Geven doet ook terugkrijgen. Misschien niet van wie je het verwacht, misschien niet wat je verwacht maar ik geloof in het wederkerige principe.
Soms lijken dingen geen geschenk (mijn ontslag) maar ik geloof er in dat ook dat op een dag een geschenk gaat blijken te zijn. Geduld hebben en nooit de moed verliezen, blijven hopen!

Dikke merci aan Jeanne en Nadia voor hun deugddoende post:

Roze warmte: fijn!!!

Hoe meer graslelie, hoe liever. Deze hou ik bij hoor!


Veel liefs aan iedereen die mij via woorden en daden een hart onder de riem stak deze week.
Zelfs het kleinste babbeltje kan een dag goed maken.

Men kan het onvermijdelijke niet ontlopen,
maar wel overwinnen.
-Seneca-

Nog een fijne dankbare dinsdag.
Liefs Els

30 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig leuk idee. Dat je maar veel mag geven én krijgen.
    Liefs, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ge laat toch uw emailadres achter bij de lelietjes/visjes hé ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt zo leuk! Ik hoop ooit eens een geluksplantje of geluksvis van je tegen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o wauw, wat een leuk idee met die plantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Els!! Zouden we hier ook moeten gaan doen... Maar men is er nog niet klaar voor. Langzaamaan komen de juiste mensen bij elkaar en zal het er hier ook heel anders gaan uitzien. Keep up the good work!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee!! Ik had een enorme moederplant, met een paar baby's waarvan er één nu op mijn banner staat. Grappig dat ik 'm bij jou ook zie, zag hem ook bij Vlijtig. Upgrade van de ouderwetse plant! Yeh! Dat het gezaaide geluk je ook geluk mag doen oogsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, van geven wordt je blij! Lief dat je babietjes achterlaat om een nieuw huisje te vinden, hoop dat ze een fijn thuis vinden ;). Liefs, Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi lieverd, geloof me ... jij maakt de wereld mooier!
    Ik heb je berichtje gemist over je ontslag en kan me goed voorstellen dat je weer even aan het wankelen bent. Maar ook daar geloof ik dat je samen met je fantastische man een oplossing vind en dat achteraf inderdaad ook dit een mooi geschenk, een nieuw begin blijkt te zijn. Heel veel courage! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe lief van je om die plantjes uit te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw! Vandaag stond er een plantje van jou voor me klaar op mijn favoriete plek in het natuurdomein. Hij was zeker voor mij bedoeld want het is een geluksplant en hij werkte onmiddellijk als ik hem in mijn handen nam.

    Het leek deze ochtend eerder een sombere en vermoeiende dag. Ik voelde me afgescheiden en voor mij is er dan niets beters om de stilte op te zoeken op mijn favoriete plek in de natuur, een vogelkijkhut. Het magische aan deze plek is dat er zoveel meer te spotten valt dan vogels. Je kijkt uit op een immens rustgevende open vlakte met grote waterplas met rietkragen en zeggevelden. Stilte overheerst op deze plek en je kan blijven kijken naar hoe alles beweegt in functie van elkaar en op elkaar is afgestemd. Hier voel je een heilzame werking, de natuur die de verbinding met jouw eigen natuur heelt. In de verte kan je nog een glimp opmerken van de Mechelse Sint-Romboutstoren in het drukke centrum. Ik hou van dit contrast, want het laat alles zien. Het totale verhaal, de rust en de drukte, het licht en het donker, … Daar middenin, daar is acceptatie. Een vrede met al wat er is. Als ik dat niet voel dan trek ik naar deze plek en vanuit de beschermende hut hoef ik even alleen maar toe te kijken naar dat alles tot ik me weer helemaal klaar voel om volledig deel te nemen aan dit geheel.

    Maar vandaag stond er dus een geluksplantje voor mij klaar. Ik nam het vast en zoals altijd keek ik door het raampje naar dit grote geheel maar deze keer wel met de ogen van geluk in plaats van dat ik me verdwaald voel van mezelf. Het deed me plotseling beseffen dat het slechts een gevoel is en dat ik op deze plek een sterke verbinding ervaar met mezelf. Want dat is echt geluk, je verbonden voelen met alles wat is. Bedankt Els voor het mooie plantje en inzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Traantje, glimlach. Warm hart. Merci! En ik begrijp je. Inderdaad een magische plek. Extra veel geluk gewenst!Liefs Els

      Verwijderen
  11. Ik ben super super blij met mijn geluksplantje, gevonden tijdens De Warmste Week, in Wachtebeke. Waardoor mijn beleving van die week net dat stukje warmer werd... Super initiatief. Ik neem binnenkort rustig de tijd deze plek eens uitgebreid te bezoeken.... Liefs en dank je. katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Merci voor het plantje dat ik vandaag (zondag 14 jan. 2018) samen met m'n dochtertje mocht meenemen uit Hof ter Saksen.
    Ik hoop dat het nog lang zal leven,
    Groet, Marc Van Dam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, fijn! Merci om iets te laten weten!
      Moge het nog veel geluk brengen, liefs Els

      Verwijderen
  13. Gisterochtend opende ik de voordeur van mijn huis en vond ik een zelfgekweekte appelsien plantje verstopt in mijn kleine straattuin. Wat een leuke verrassing. Inderdaad, een geluksplant! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan, bedankt voor je reactie én je tuintje: mooi!

      Verwijderen
  14. Dank je voor het plantje die ik heb gevonden op een bank te Heist aan Zee. Het maakte mij instant gelukkig. Ook de mensen rondom mij vonden het een fantastisch idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh fijn, bedankt om iets te laten weten! Moge het veel geluk brengen!

      Verwijderen
  15. Hallo heb met veel plezier je graslelie meegenomen een de dreef met bomen in Hof Ter Saksen 05-05-2019

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn! Merci om iets te laten weten! Moge het veel geluk brengen!

      Verwijderen
  16. Dear Els, on our way home from the park - Hof van Leysen - we found the little plant from you! It is such a nice idea, thank you! I love plants and have some adopted ones from the street, I rescued 2 little pine trees that I found two years ago in the garbage in front of the building just after Christmas :( and they are happy on the balcony now and recently 3 big houseplants were ”waiting” for me on the street :) So your little plant is more than welcome in our home :) Groetjes, Vica!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, thanks for letting me know! You sound like a great plant-mom, I love it! It will bring you lots of good luck!
      Have a nice day!

      Verwijderen
  17. Els dank u wel voor het geluk plantje ik heb het gevonden in Damme op de bank en ik zal het een mooi plaatje geven in Bilzen dank u wel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Els,
    dikke merci voor het plantje dat we vandaag 14/7/19 vonden op de parking in Lillo... We gaan er goed voor zorgen en we wensen jou bijzonder veel geluk toe ! Een geweldig initiatief, dat maakt de wereld een pakje mooier... kus
    Tom en Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, bedankt om iets te laten weten! Moge het extra veel geluk brengen!

      Verwijderen
  19. Lieve Els, vandaag hebben wij jouw plantje gevonden op de parking in Lillo. Ik (Evelien) ben een enorme plantenliefhebber en ik ben dan ook van mening dat dit op mij stond te wachten ;-). Het zal super goed verzorgd worden en een mooi plaatsje krijgen tussen mijn andere kruiden. Echt een geweldig initiatief. Dankbaarheid is hetgeen wij onze kinderen proberen mee te geven. Dit was daar een mooi voorbeeld van. Lieve groeten, Steve, Evelien, Brent en Jasper uit Berendrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Els, wij hadden het geluk om het vandaag eentje te vinden in Peer. Het heeft een mooi plaatsje bij ons thuis gekregen. Random Act of Kindness... ik vind het heel fijn. Ik heb ook al veel boeken verstopt en laten ontdekken door anderen. Heel fijn idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!