donderdag 14 januari 2016

Meer opwijkingen en van die dingen

Wat brengt 2016 jullie?

Wat zijn mijn plannen voor 2016? En meer in het bijzonder: wat zijn mijn plannen met Dingen Die Fijn Zijn?

Ik heb een hele resem plannen, spannend he!?
We blijven dankbaar op dinsdag , we blijven opwijken op donderdag  en genieten op zalige zondag. De Geluksvissen en Geluksplanten blijven ook, ik geniet zo van het verspreiden van geluk.

Wat voor nieuws komt er dan aan? Ik wil graag een nieuwe Wensenboom maken en ik droom ook van een Wensenmuur. Beide zijn dingen waar de plaatselijke autoriteiten niet zo happig op zijn dus ik droom en plan nog even verder...
Ik heb ook 2 give-aways in de planning staan! Waarvan de eerste onderaan dit bericht woeha!!
Ik heb ook een nieuw brochekes-idee in mijn hoofd.
En ik wil ook graag een brievenrubriek starten én een boekenclub!

Spannend allemaal he! Ik heb er zin in en ik hoop jullie ook.
Ahja, nog een belangrijke missie waar ik jullie hulp voor nodig heb: 'opwijking' het 'Woord van het jaar 2016' maken. Geen idee hoe dat moet maar volgens mij is een eerste vereiste het woord zo veel mogelijk overal verspreiden dus daarvoor vraag ik jullie hulp! Go and spread the word :)

De boekenclub.
Ik ben dol op lezen, schrijven over boeken én praten over boeken. Dat 'praten' zou ik dit jaar met jullie willen doen. Een opwijking :)
Mijn voorstel: we beginnen samen een online-blog-boekenclub alla Dingen Die Fijn Zijn. Ik vind jullie zo een fijne Madammen dat het me gezellig lijkt om samen een boekenleesclub te beginnen.
We zullen wel zien hoe het loopt in de toekomst maar voor nu beginnen we zo (voor wie zin heeft):

Samen lezen we: Het geheim van mijn man (Liane Moriarty), uitgeverij: A. W. Bruna Uitgevers.
Dit boek is al even uit dus zou, als het goed is, in elke bib en winkel te vinden moeten zijn. Het is wereldwijd een bestseller dus ook de inhoud zou goed moeten zijn :)
We lezen dus samen dit boek en spreken terug af op donderdag 4 februari, hier op mijn blog. Onder het genot van een tasje thee en wat lekkers (zelf te voorzien ;) ) bespreken we dan, via de reactie-mogelijkheid onderaan, wat we van het boek denken. Alles kan en mag. Het hoeft niet intellectueel te zijn, als het maar gezellig is. Iedereen zijn mening is even belangrijk. Hoe meer we delen, hoe boeiender hé! Oh, ik heb er al zin in!!!

Enne, om jullie even extra zin te geven om deel te nemen verloot ik onder de deelnemers (op 4/2) een geweldig boek! Give-away nummer 1 van het jaar is begonnen!

Huis van eb en vloed, van Sarah Maine.

We lezen dus het bovenste boek (ziet er al goed uit he, mooie cover!) en je kan het onderste winnen, olé !
Bjorn en ik zijn er klaar voor :) Jullie ook? Het lekkers ligt al klaar...
Enne, het wordt kouder zeggen ze, ideaal weer dus om met een goed boek onder een dekentje te kruipen...

Moest het een succes worden, dan hebben we natuurlijk een naam nodig, suggesties?

Vergissen is menselijk, vergeven goddelijk.
-Alexander Pope-

Nog een fijne opwijkende donderdag en veel leesplezier,
liefs Els


32 opmerkingen:

  1. Wat een leuke plannen heb je voor dit jaar. Ik wens je heel veel succes ermee
    liefs Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk een leesclub... ik doe mee...tenminste als ik dat boek vast krijg. Ik laat het je weten! Misschien een stimulans om ook thuis te lezen en niet alleen op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk een leesclub... ik doe mee...tenminste als ik dat boek vast krijg. Ik laat het je weten! Misschien een stimulans om ook thuis te lezen en niet alleen op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk maar ik lees op het moment helemaal even niet te druk met mantelzorgen van mijn moeder en dan s avonds pfff zo moe, maar ik zal het zeker volgen want geinteresseerd ben ik wel in de gang van zaken met de boekenclub

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh lieverd wat een heerlijke plannen voor dit jaar! Oh wat ben ik al veel te lang nietop bezoek geweest, maar nu ben iker dan...met een kom muesli en yoghurt met banaan erin kom ik even bijlezen. Ik ga snel terug lezen. Geniet maar van al je opwijkingen :). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welwel mijn opwijking is elke reactie 3 keer plaatsen! :-( Boek is besteld... ik kan al niet meer wachten om te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterend idee zo'n leesclub. Ik doe mee! 4 februari wordt wel een beetje krap,want het boek is uitgeleend bij de bib tot 26/1, maar ik heb het gereserveerd en als ik een beetje snel lees komt het nog wel in orde. Ik kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien raken we er wel weken niet over uitgepraat :)

      Verwijderen
  9. Wat ben je toch een inspirerend tiepje, ik ga straks even naar meneer BOL om het boek te kopen.
    Doe je nog wel een keer een reminder in de buurt van 4 febr. Yez een nieuwe boektober in januari hahaha heerlijk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Benieuwd bij wie van ons meneer BOL eerst arriveert? :-)

      Verwijderen
  10. Betaald dus ga vast bij de brievenbus liggen yihaaa op naar de leesclub van de blogmadammen!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zie zo.
    Via de biiotheekapp gereserveerd.
    Ik doe mee. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zie zo.
    Via de biiotheekapp gereserveerd.
    Ik doe mee. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga hem ook reserveren bij de bieb en doe dus mee! Leuk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooooh wat leuk allemaal leuke deelnemers in Els haar leesclub, kijk er nu al naar uit!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie voornemens heb jij! Ik kijk ernaar uit om er meer over te lezen. Vooral die brievenrubriek maakt me nieuwsgierig - ik hou van brieven! De leesclub vind ik ook een erg leuk idee, al kan ik niet beloven dat ik het haal. Lezen schiet er wegens tijdgebrek vaak bij in de laatste jaren, maar anderzijds lijkt dit me wel een goede stimulans...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik verheug me weer op een jaar lang Dingen die fijn zijn. Lezen schiet er bij mij helaas ook heel erg bij in maar misschien lees ik wel mee met de reacties van de lezers. Voelt het toch nog een beetje als lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik lees hier graag mee, maar lees (bijna) geen boeken meer. Da's mijn opwijking...
    Ik denk een effect van zo'n 20 jaar álles lezen wat los en vast zat. Ik was berucht in de bibliotheek :-)) Mocht zelfs het dubbele aantal meenemen :-))
    Zal ik 'opwijking' Facebook eens op gooien? Misschien wordt het 'viral'??
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke plannen allemaal ,ik wil ook proberen mee te doen met de leesclub ik heb heel veel gelezen vroeger maar sinds de chemo kan ik me niet zo goed meer consentreren maar ik ga proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh leuk allemaal Els, ik doe ook heel graag mee!!!
    Opwijking is een briljant woord en wordt hier in huize Stins en daarbuiten al veelvuldig gebruikt :-)! Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee! Maar ik mag deze maand niks nieuws kopen, haha. Anders had ik 'm vast gehaald (de cover is inderdaad zo mooi, al eerder bij stil gestaan!)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De boekenclub sla ik over, de brieven zou ik graag aan mee gaan doen als je het vormgegeven hebt!! Leuk!! En wat een fijne ideeën! X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het woord, opwijking, ga ik dit jaar her en der eens opgooien en het boek, daar ga ook achteraan. Mooie gelegenheid om weer eens meer te gaan lezen. Of het gaat lukken dat is nog maar afwachten, maar we doen ons best. Succes met al je plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vanochtend geleend in de bibliotheek. Ik doe dus mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wil ook meedoen. Maar vanaf het volgende boek. Heb nu even geen tijd. Ik had een dikke pil gewonnen, wist niet meer waarmee. Maar nu bijkt dat ik er een kleine recensie over moet schrijven. Dus dat moet ik dan natuurlijk wel doen he. Maar het is meer dan 600 blz.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh els vind je idee geweldig en ga zeker af en toe instappen maar ben geen snelle lezer ,deze sla ik nog over want zit midden ineeen ander boek ....dus hou het in de gaten ,gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi idee. Alleen lees ik zo snel niet dus ik vrees dat het voor mij voornamelijk bij het lezen van de reacties zal blijven. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heb het boek binnen, zie dat ik nog tot 4 februari heb...

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!