donderdag 7 mei 2015

Een soort-van-moeder-dag

Mama's en kinderen

Ik heb geen kinderen en aangezien ik al 36 ben zie ik het er ook niet meer van komen...
Toch vind ik kinderen geweldig! Ze zijn schattig en creatief en eerlijk en origineel en...
Een klein Kareltje moet ook wel schattig zijn :)

Maar de klok tikt niet, heeft nooit getikt en er aan beginnen omdat iedereen dat doet of omdat het zo hoort...nee bedankt! Karel heeft ook geen klok (of hoe noem je dat bij een man) dus dat komt goed uit.
Toch voel ik mij wel een soort van moeder: voor Enma, ons Plankind in Ecuador bijvoorbeeld.
In november wordt ze 15 en dit jaar is ze al 9 jaar ons Plankind. Op haar 18 stopt het, oh wat gaat dat lastig zijn... Maar we nemen dan beslist een nieuw kindje want het is echt geweldig! Kijk maar eens op hun site, heel veel kost het niet per jaar en je krijgt er zo veel van terug. Als een kindje je wat ver gaat, ze kunnen ook nog centen voor Nepal gebruiken!

Ik ben ook een poezenmoeder voor Caries en Sieriel en een voorleesmama voor Karel. Om de dag dan toch want we hebben een beurtrol ;)

Mama zijn kan op veel manieren vind ik. En dat is misschien wel mijn op-wijking van de week: ik vind van nogal veel dat dat wel kan. Dat is wat mij ook aantrekt in kinderen, ze denken nog niet in hokjes. Alles kan nog, mag nog, is nog mogelijk...

Zondag is het Moederdag en daarom doe ik een kleine give away voor mama's!
Nee, niet voor mijn volgers die mama zijn maar voor mijn volgers hun mama's. Heb jij een mama die wel wat extra geluk kan gebruiken? Nomineer haar dan hieronder om een Geluksarmband van #Dingendiefijzijn te winnen! Exclusief, niet te koop in De Winkel Van Els!



Dus: ben jij een volger van mij? Heb jij een lieve mama? Laat dan hieronder weten waarom jouw mama post van mij zou moeten krijgen. Zondag trekt mijnheer de gerechtsdeurwaarder 3 mama's, zij krijgen dan zo spoedig mogelijk een armband in hun bus.

Concreet: jij geeft me het adres van jouw mama, ik stuur haar de armband. Te laat voor Moederdag maar een geschenkje past altijd he.

Wat versta ik onder mama: biologischemama, adoptiemama, Planmama, schoonmama, papamama, luizenmama, voorleesmama, buurvrouwmama, tantemama, oommama, poezenmama, ezeltjesmama, bibmama,....
Als de dame of heer of interseksueel maar iets doet voor jou of iemand anders dat als een mama-taak kan worden beschouwd. En in België of Nederland woont. En het niet erg vindt om post van een vreemde te krijgen :)
Je kunt de persoon in kwestie, indien gewonnen, best eerst verwittigen. Dat die niet te hard verschieten als ze in hun brievenbus kijken. Ze kunnen bijvoorbeeld al eens kijken op mijn blog, dan zien ze dat ik gek ben maar ongevaarlijk ;)

Ahja, niets voor niets. Ik zou graag een kaartje terugkrijgen aangezien ik graag post krijg.
Dat kaartje mag van de mama komen maar ook van jou...


En, niet gewonnen? Niet treuren maar naar buiten gaan, bermbloemen plukken en met dat boeketje naar jouw genomineerde mama stappen zondag. Zal ze vast ook heel blij met zijn!

Deze seringen komen niet uit een berm hoor ;) Maar van ons plat dak. Wij hebben daar ook poten staan en met de wind van afgelopen dagen waaide de sering continu om, moest ik hem wel snoeien he :) Onze ganse woonkamer geurt nu heerlijk...

Ahja, mijn patat zag er ondertussen zo uit:


dus heb ik ze maar in een pot zand gestoken, benieuwd... Leve regrowth! Water krijgt ze momenteel genoeg ;)


We herinneren ons niet de dagen,
we herinneren ons de momenten.
-Cesare Pavese-

Nog een fijne opwijkende donderdag!
En ik ben benieuwd naar jullie mama's...
liefs Els

18 opmerkingen:

  1. Meneer patat ziet er goed uit ! Van kaalkopke naar al-iets-meer-begroeid !
    Ik heb goe moeten lachen met uw berichtje vandaag : "dan zien ze dat ik gek ben, maar ongevaarlijk". Hihi maar meiske toch !
    Ik ga mijn mama niet nomineren (alhoewel ze voor mij de beste mama ter wereld is), maar simpel omdat ze al meer dan genoeg armbanden heeft. Trop is teveel. Hihi. Dan gaan de armbandjes beter naar mama's die nog plaats hebben/een pols op overschot hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooo, ik heb buikpijn!! Van het lachen dan hè! 'Gek maar ongevaarlijk', whahahaaaaa!! Ik zou graag mijn allerliefste mama nomineren, omdat ze altijd voor me klaar staat. Maar... Eerlijk is eerlijk; ik zou dolblij zijn met jouw armbandje, maar mijn mama's smaak is het niet... Uitgekookte ikke denkt nu; maar dan krijg ik hem vast... Alleen da's niet eerlijk voor de mama's die dolblij zouden zijn met jouw armbandje :-))) Hmmmm..... Graag post krijgen....
    Daar kunnen we iets aan doen :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een lieverd. Ook ik zou mijn moeder kunnen nomineren maar die draagt zoiets dan weet niet. Draagt eigenlijk geen armbanden ;), kettingen made by me dan wel weer, meestal maak ik tegenwoordig gewoon iets voor moederdag maar heb er nog geen tijd voor gemaakt ;). Alleh lieverd er gaat vast wel een mama komen die haar mama dit leuk vind of zoals de bovenbuurvrouw (boven mijn reactie) die hem stiekem graag zelf ziet...is vast ook zelf een lieve mama :) hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa ik doe het gewoon ik nomineer Sandra want zij is in ieder geval een lieve mama van Guinness ;). Het is dan wel niet mijn mama, maar och dat mag de pret niet drukken hihihi. En anders moet die meneer de gerechtsdeurwaarder mijn reactie maar als ongeldig verklaren whahaha. Knuff!

      Verwijderen
    2. Whahahaaa! Nadat ik bijna van de bank rolde van het lachen, stroomt mijn hart nu over van dit lieve gebaar (ook al zou de gerechtsdeurwaarder het afkeuren) xxxxxxx dikke knuf xxxxxx

      Verwijderen
  4. Blog naar mijn hart. Mijn klokje heeft ook nooit getikt die van Berry ook niet. Heb 2 suikerkindjes zoon en dochter van mijn zus. En ik ben moeder de gans van heeeel veel diertjes en er komen hier veel andermans kids jong en oud met autisme. Hah best wel een moeder toch? Mag ik mijn zusje als de leukste mama van de wereld van mijn suikerkids ook nomineren? Mijn eigen mama gaat die armbandjes niet dragen dat weet ik nu al en dat is zonde! Ik breng haar een mooie bos bloemen uit eigen tuin.....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben een weesje... of heet dat niet meer zo op mijn leeftijd...?
    Maar zoals Marloes al zei... heel leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk idee weer Els! Ik hoop dat je een paar hele lieve (surrogaat) mama's blij mag maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook een vrouw-die-helaas-geen-moeder-is (maar nog hoop heeft). Zondag toch moederdag vieren. Omdat ik nog een geweldige moeder en een geweldige schoonmoeder heb en zelfs de moeder van mijn vader nog leeft. En dat is het vieren wel waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We herinneren ons niet de dagen,
    we herinneren ons de momenten.
    -Cesare Pavese-

    mooi gezegd els,
    mijn moeder is al 20 jaar ruim in de hemel, het was de beste ever:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke en lieve ideeen heb je toch weer. Mijn mams is al meer dan 30 jaar in de hemel, dus daar hoeft het niet meer voor. Maar het idee is meer dan lief.
    Zal je binnen kort weer eens een mooi kaartje sturen ( wel een zelf gemaakte he)
    Een heel fijn weekend samen
    liefs Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lief!

    Mijn moeder is bijna 80, en ze draagt nooit armbanden;
    Ik gun het heel graag aan de andere mama's.

    Gezellig, he, zo'n extra kindje. We hebben er twee in Zuid-Afrika.

    Sjieke patat!

    Prettig weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief van jou! Geweldige patat, die lukt ook al zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. o wat ben jij toch een lieverd zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!