donderdag 6 augustus 2015

Laat je hart bonken, je bloed stromen...

The art of guerrilla

Mijn opwijking van deze week is guerrilla! Oh wat hou ik er van om zelf guerrilla-gewijs allerlei acties te ondernemen. Positieve, lieve, 'wereldvermooiende' he. Over dat soort acties heb ik het.
Bijvoorbeeld mijn Geluksvissen en Geluksplanten maar ook krijtboodschappen, bibbriefjes, lapjes,...

Dat is allemaal begonnen met het 'lezen' van de boeken van Keri Smith. Lezen zeg ik, maar het zijn natuurlijk doe-boeken. Nog nooit een Wreck This Journal gehad? Hol dan maar snel naar de winkel. Je gaat niet weten wat u overkomt :) Comfortzones worden verlaten, perfectionisme-jassen afgegooid en controle heb je sowieso nooit gehad dus...

Als ik voel dat ik weer wat 'indommel', mijn bloed wat trager stroomt en mijn hoofd wat stilstaat in plaats van te bruisen dan duik ik nog eens in mijn verzameling boeken van Keri. Er zijn altijd opdrachten die ik nog niet gedaan heb, of nog eens opnieuw wil doen. En gisteren was het weer zo ver.



En uit al dat gebruis en geborrel is een give awayke geboren! Als dat geen goed nieuws is.
Hier komt het:

Ondertussen bestaan al haar boeken ook al in het Nederlands hoor.


Wat moet je doen?

-Maak een guerrilla-kunstwerk, laat je fantasie de vrije loop.
-Zoek een openbare plaats om het tentoon te stellen
-Zet er een bordje bij met: 'Limited edition art piece: free'!
-Als je echt stoer bent ga je er naast staan met een badge op waarop 'artiest' staat.
(Ik ben zo stoer niet hoor)

-Als je wil kan je er ook een mailadres of blogadres opzetten, zo kunnen de mensen je een mercike sturen als ze je werk leuk vinden...
-Ga een paar dagen later eens kijken of het weg is.

-Belangrijk voor de give away: neem een foto en bezorg die mij.
(plaats hem op je blog of instagram of mail mij)
-Zondag kies ik dan samen met Mijnheer de Gerechtsdeurwaarder een winnares!

-Heel belangrijke regels:
* Hou het positief en lief.
*Denk dus aan krijt ipv verf en aan washitape ipv aan lijm.
*Bevestig niets aan persoonlijke eigendommen van mensen (ook al kan het nog los, mensen hebben dat niet graag).
*Kwets geen dieren, planten, bomen,...
*Zorg dat je werk weggehaald kan worden zonder sporen na te laten.
*Amuseer u: voel je hart bonken, je bloed stromen, geniet.
*Besef dat je een wereldverbeteraar bent!

Mijn eigen bijdrage, gisteren gedropt:


Maar iets als dit kan ook:


Alles kan, alles mag. Maar onthoud de 'regels' he. We willen tegen zondag een vrolijkere, kleurrijkere wereld en veel mensen met een smile op hun gezicht dankzij u! Hou dat in gedachten en wees trots op jezelf!

-Ahja, je wint niet alleen omdat je u kostelijk gaat amuseren maar je krijgt ook nog eens een 'echte prijs van mij! Een envelopke vol 'palullekes' waar je nog meer streetart met kan maken.
Als dat niet cool is. Ik steek er ook een 'Echte Els' bij!

Have fun zou ik zeggen! En hou je niet in. Wie weet heb je er na zondag wel een nieuwe hobby bij :)

Ahja, nog even reclame voor mijzelf:


Ik heb nog een setje of 5 liggen en dan zijn ze op. Ik zou zeggen: haast je en het zou zonde zijn dat er een paar in mijn schuif moeten blijven liggen ;)


Het leven antwoordt wanneer wij de stap wagen.
-Rodney Smith-

Maak er nog een fijne opwijkende donderdag van en laat je gaan :)
Liefs Els

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk Els! Hier ook een Keri-fan!
    Maar die deadline... Oeiii....
    Al spreekt nu ook de perfectioniste, besef ik hihihihi! :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooh ik ga vast mijn hersens laten bonken.......
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik zou meedoen, zou dat er garantie binnen een half jaar nog staan hahaha :-) !
    Nu, ik zie u al echt als guerrilla-strijdster, liefst nog met een dikke sigaar in de mond en een petje op het hoofd ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf idee Els, ik ben soms wel eens een guerilla- tuinier dan strooi ik in de wijk overal zaadjes. ( stokrozen en vingerhoedskruid )

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!